torsdag, september 16, 2021

Ätbar?

Efter mitt dörrbankande igår, så har dubbelmorfar nu överlåtit sin husnyckel åt mej. Det är ju jättesnällt, inte sant? Det jag har lite svårt att förstå är varför det inte skulle gå att göra en dubblett så att vi båda skulle ha var sin. Det borde ju inte vara så svårt, förutsatt alltså att det är en tjänst man får här i stan.

I morse hade jag sovmorgon och då var jag förstås uppe redan före klockan sju. Dubbelmorfar stönade och stånkade över den tidiga morgonen, men han hade så mycket program idag att det var allt bäst för honom att masa sig upp.

När man rör sig utomhus, så hittar man allt möjligt.

Tror ni att den här går att äta? Är det Stolt fjällskivling?


1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Svampar finns det nu här och där, vid stugan såg jag några men plockar aldrig.
Känner nästan bara igen röd flugsvamp och kantareller :-)