torsdag, september 09, 2021

Sockextra

Här sitter jag nu ikväll och känner mej lite ledsen. För andra gången inom loppet av någon vecka upptäcker jag att samma människa har lovat mer än hen kan hålla. Och tyvärr drabbar det mitt jobb och jag tycker inte alls om det. Jag vill inte göra ett dåligt jobb. Det är nu bara så. 

Nå, det gäller för mej att kämpa på lite hårdare, bita ihop och försöka klara mej på något sätt. Allting är alltså nästan precis som vanligt på den punkten. Hoppas att det finns utrymme och att tekniken fungerar då när den ska i fortsättningen. Det finns förstås inga garantier för det, tyvärr.
Nå, i morgon är det fredag och det ska bli riktigt, riktigt skönt.

Och vet ni, idag blev jag inte ens glad då den här dök upp i postlådan:

Och det trots att det med stora bokstäver står SOCKEXTRA på pärmen! Nu blev jag liksom påmind om det jag har glömt att göra, nämligen avbeställa prenumerationen. Oj, voj. Och vet ni, trots att jag som prenumerant borde få ett extra sockmönster designat av Niina Laitinen, så saknas det i detta nummer. Vad är nu det för ett sätt? Verkar som om ingenting fungerar idag. Bäst att krypa ner i säng och ta nya tag i morgon.


Inga kommentarer: