fredag, januari 06, 2017

Den andra

Brrr, så kallt det har varit, så pass kallt att jag har hållit mej inomhus med korsord, en virkning och en deckare. Ja, och så har jag förstås jobbat lite på förmiddagen. Men länge ville jag inte sitta framför datorn. Är det röd dag, så är det och då har man rätt att vara ledig, inte sant?

Sent på eftermiddagen insåg jag till min stora glädje att det inte alls är lördag idag, som jag först trodde utan fredag. Minstingen hann jag se en snabb skymt av innan han återvände västerut. Morgondagens gäster visste inte OM de kommer alls. Få se... det blir spännande tider. tänk så stressade alla är nuförtiden...

Den andra handarbetstidningen för i år damp ner i postlådan igår.
Ny layout, men jag vet nu inte. Jämfört med engelska och amerikanska sticktidningar där man alltid får se foton på olika mönsterdetaljer, så...

Inte heller här hittade jag nånting som jag går igång på genast på alla stubiner. Och det är nog inte att tänka på att börja på någonting, som jag inte vet om jag vill slutföra sen.

Och ja, jag erkänner villigt att det var ett misstag att haka på det där prenumerationserbjudandet, när jag ju tidigare i höstas bestämt mej för att lämna bort den här tidningen.
Men se de lockade med en fin gåva:
Och jag med min dåliga karaktär tyckte förstås att den där boken måste jag ju bara ha. Rundstickorna är nu sedan inte så nödvändiga för mej. Tror att jag börjar ha tillräckligt av den varan nu. Måste komma ihåg att säga upp den här prenumerationen med det snaraste. Jag har dock ett vagt minne av att den skulle ha varit tidsbunden... måste kollas...

Den här hämtade äldsta sonen åt mej igår. Bra, så får jag lite hjärngympa också!

Inga kommentarer: