lördag, januari 07, 2017

Ett par blåmelerade herrsockor

Tjohooo, undrens tid är inte förbi. Inom loppet av en liten vecka hade jag stickat ett par sockor. Jag tror minsann att det är rekord för min del. Det att båda blev färdiga tillika beror på att jag stickade dem parallellt. Tydligen enda sättet för mej att klara det där "andra-sock-syndromet"!

Så i onsdags fick jag färdigt årets första alster. Jag tror att det också är nästan rekord. Visserligen läste jag på en annan blogg om en som hade stickat sitt första par sockor färdigt redan på nyårsdagen. Men inte ska jag jämföra eller ta stress över det. 
Dock i ärlighetens namn, har ni sett snyggare sockor än Tildas? Så superfina, men som sagt, inte jämföra...

Modell: Ett par alldeles vanliga herrsockor, storl. ca 43
Garn: 7-bröder Polkka från Novita
Åtgång: 134 g
Stickor: Nr 3½

Men vad ska jag göra nu? Vad skall bli mitt följande projekt? Ett par sockor till? Eller borde jag ta mej i kragen och satsa på Qvidimina-rutorna? Bläääh!
Hmmm, mamma sade att hon hade något vantmönster på lut... kunde ju vara en möjlighet. Fast jag borde kanske nog sticka färdigt något ofärdigt projekt, men...
Kanske jag ska gå och klappa lite garn och se om jag får några idéer. Tänk om jag skulle rada ut lite nystan på matbordet och se vad far i huset säger då! :)

2 kommentarer:

Vänlnnan B sa...

Va bra du är dom är fina. Jag fick åxå ett par sockor färdiga i går.

Inge sa...

Tack! Vad duktiga vi är, som har stickat sockor! såna behövs alltid.