lördag, januari 21, 2017

Ett glas

Oj, vet ni, nu har det varit full rulle igen. Igår avslutade jag faktiskt arbetsveckan med att besöka puben i grannkommunen! Men lugn bara lugn, jag tog inte ett endaste glas med någon dryck alls, trots att jag hade en mycket snäll och tålmodig chaufför samt till råga på allt hade fått låna en tio euros sedel.

Ett glas tog däremot far i huset med sig hem från grannstaden.
Nåja, tog och tog, han betalade faktiskt hela femtio cent för det här glaset i återvinningscentralen. Självklart måste han ju bara ha det. Ingen av oss har druckit från detta ännu.

Före jag hamnade på puben besökte jag Hindersby. Där var det premiär på Revisorn, som ges på Hemborgs ungdomsföreningslokal av Hindersby teater.

Det var riktigt, riktigt roligt och mycket bättre än jag trodde. Om ni vill njuta av en rolig kväll och bra teater så skall ni skynda er dit!

Och vad gjorde jag på puben då?
Jo, jag lyssnade på musik, Little Valley Country Duo från Liljendal uppträdde, liksom Lisa G från Åland.
Men om det inte hade varit för skönsjungande Ida, som ackompanjerades på gitarr av Emil, så hade jag nog inte besökt puben alls!

Inga kommentarer: