måndag, juli 23, 2018

Ett litet garnlager

Igår var vi igen iväg österut, den här gången till grannstaden där jag träffade en kreativ dockmakerska med livlig fantasi. Hon gör helt ljuvligt underbara dockor.

Och hennes garnlager är så här litet!!! Gissa om jag blev avundsjuk. Jag vill också att mitt garnlager skall få rum i en sådan där superfin väska.

Särskilt kul var det inte att åka i min överhettade Adam-plåtlåda, som saknar luftkonditionering. Vägen var 48 grader varm, så vi var nästan genomgrillade innan vi var framme.

Igår kväll anlände den nästäldsta med fru på besök. Idag har vi dessutom haft besök av dottern och lilla ljuvliga M, som var på ett särdeles gott humör och riktigt glad över att få träffa sin morbror och "moster". Ja, och så då morfar i huset förstås. Han har just nu energi för fem, för han sorterar och mäter och snart har han ordning på hela vår gardinsamling, liksom även vår samling med dukar. Dessutom har han tvättat, diskat och fått ordning på vår kapphylla. Själv orkar jag knappt ens virka. Fick dock färdigt ett alster idag och började förstås genast på ett nytt.

Vi har idag varit omkring och hälsat på i servicehuset i stan (där var det hett minsann!) och också hunnit med ett besök hos min hulda moder.
I morgon ska vi iväg på en liten tripp. Få se hur det slutar.

Hoppas att ni står ut i värmen. Och jo, jo, mamma, jag ska inte längre nämna några temperaturer. Bra så?

Inga kommentarer: