fredag, juli 13, 2018

Källarfynd

- Nå nu får du och lilla M pyssla, utropade morfar i huset häromsistens då han viftade med en vit prasslande plastpåse.

- Vadå, visa vad du har.
- Jag hittade den i källaren bland dina garn.
- Du ska int rådda med mina garn, för sedan hittar jag dom int.

Tiimari finns tyvärr inte mera, så det var spännande att se vad jag hade köpt för flera år sedan. Antagligen på den stora slutförsäljningen?

Spännande innehåll och gissa vilken som fortfarande är min favoritfärg?
- Nä, lilla M kan nog inte pyssla med det här ännu. Hon är för liten och äter upp alla pärlor.
- Du får sätta undan dem och ta fram den sen när hon är tillräckligt stor, tröstade morfar i huset.
Så nu är hans källarfynd på ett säkert ställe. Det innebär förstås att jag inte kommer att hitta dem då jag behöver dem!

I onsdags var iväg till grannstaden i väst, för morfar i huset skulle ha en större hylsnyckel (hmmm heter dom så?).
Vi stannade till vid återvinningscentralen. Där fanns en spinnrock, men jag vågade inte investera i en sådan då jag inte visste om alla delar verkligen fanns med. Dessutom, så ska jag nog inte spinna heller.

Morfar i huset har drabbats av totalt städdille idag. Och det är ju bra med tanke på att vi får en nattgäst ikväll. Bort med allt damm och smuts bara. Men nu har han börjat kommendera mej också och det går inte an, för jag har precis tagit mej i den krage jag för tillfället inte har på mej, och börjat sy. Två axelsömmar är redan färdiga. Nu ska ärmarna sys i och sedan sido- och ärmsömmarna. Och sedan vet ni, värst av allt, så ska alla trådändar fästas. Brrr!
Morfar i huset borde ju nog inte störa mej med städning då när jag äntligen kom igång och åtminstone hade lite inspiration. Suck!

På förmiddagen var min väninna här och provade sin hatt. Tyvärr är den för stor, så det blir att repa upp och virka på nytt.
- Det är bra, så tar inte jobbet slut i första hand, sa morfar i huset.

Önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut!

Inga kommentarer: