fredag, januari 12, 2024

En Pavarotti

Ledig fredag och det känns som om jag knappt har hunnit vara hemma. Det händer liksom så mycket att veckostädningen är ännu ogjord. Inte för att jag nu prioriterar den väldigt högt heller, men ni vet "på fredag ska man städa det gör varenda tant och pojkens snälla mamma hon gjorde likadant..."

Nå, det är ju en dag i morgon också, så ingen fara.

Bra saker idag:

  • Sov ända till kvart före elva!!!! Hur bra det är vet jag inte, men sjuttons skönt är det. Det var inte meningen att jag skulle sova så länge. Jag var uppe och tassade runt vid halvsjutiden, men det var på tok för tidigt att stiga upp på en ledig dag, så jag kröp ner tillbaks under täcket och så gick det som det gick.

  • Var iväg med äldsta sonen till stora varuhuset i stan.

  • – Ska du inte ha Allers, frågade han förvånat då vi stod med överfull kundvagn i kassan i mataffären. Så då gick jag och hämtade veckans Allers och här finns A-korsordet, men inte Storkrysset. Jag skulle säga att det här är rena rama krympflationen! Frågar ni mej, så är det jättefräckt att ta bort ett stort och bra korsord från tidningen.
    Idag storhandlade vi verkligen, för jag hade en kupong som gav 10 % rabatt på matvarorna. Dessvärre glömde jag både rödbetsburken och ägg, så kanske jag måste bege mej iväg igen i morgon. Huuu! Idén med att fylla både frys, kylskåp och skafferi är ju att inte behöva åka in till stan varje dag.

  • Mr J var här då jag kom hem. Det var riktigt, riktigt trevligt att träffa honom. Vi har inte setts sedan nån gång i höstas. Och vet ni vart han ska fara i morgon? Jo, till teetee shop i västra grannstaden. Det ni!

  • Jag hann precis få igång diskmaskinen då det knackade på dörren och där stod yngsta sonen. Han hade avslutat arbetsdagen och var på väg för att handla och äta nånting. Jag behövde ju i princip inte handla nånting, trodde jag, för då kom jag inte ännu ihåg det jag hade glömt! Men jag ville gärna umgås med honom, så jag åkte iväg med honom till stora varuhuset i Gammelby.

  • Ingendera av oss hade ätit, så vi stannade vid pizzerian i Forsby. Jag har bestämt mej för att pröva på lite nya smaker, så den här gången valde jag en Pavarotti. Den var mättande med skinka, pepperoni, köttfärs, höna och fetaost. Jag fick förstås ta hem en låda, för inte orkade jag med så mycket pizza.
    Apropå Pavarotti, min väninna och undertecknad skulle för flera, flera år sedan, iväg till huvudstan och lyssna på honom. Han blev sjuk, så konserten var inställd och biljetterna fick bokas om till hösten. Den konserten blev inte heller av, för han hann dö innan dess. Vad lär vi oss av detta? Jo, om du vill höra någon sjunga eller se någon uppträda, se till att du gör det medan det ännu går att göra!
    Vi fick alltså aldrig höra honom sjunga höga C, utan fick trösta oss med Pavarottis uppträdanden på Youtube.
Hoppas att ni får en lugn och fin lördag!



Inga kommentarer: