fredag, januari 19, 2024

Härliga fredag

Oj, en så fin fredag jag har haft på alla sätt och vis. Den började i sån snöstorm att jag blev riktigt rädd för att dagens uppgjorda planer skulle gå i stöpet. Till all tur upphörde snöfallet mitt på dagen så äldsta sonen och undertecknad kunde åka iväg till stan.

Idag är det förresten Internationella popcorndagen. Hur har ni firat den?  Inte väl som svenska kocken?
Vi hade tacokväll med texmex här hos oss, så jag tänkte spela Mexican Girl för er. Men klart att vi ska lyssna på Popcorn också! Som norrmännen säger, det är ju weekend!

Bra saker idag:

  • Vaknade klockan nio och idag kom jag äntligen på varför jag vaknar just den tiden. Jo, när jag tittade lite närmare på norska yr, såg jag att solen går upp vid niotiden! Tänk att jag har missat den lilla detaljen längst nere på deras webbplats! Man lär så länge man lever.

  • Var iväg till stora varuhuset i stan och träffade där min lillebror, som jag inte sett på jättelänge!

  • Hittade tre av de färger jag behöver till mitt februariprojekt. Nu återstår att hitta de andra fyra!

  • Och hemskt nog, så är det fortfarande rea på Mumingarnerna! 🙈

  • – Ska du int ha den här, frågade äldsta sonen när vi spurtade iväg mot kassan.
    – Vad kostar den?
    – Den är på rea.
    – Är du säker?
    Jag tog boken i handen och frågade i kassan och jo, den var minsann på rea! Tur att äldsta sonen var så uppmärksam, för jag gick bakom den där boklådan och skulle ha missat boken helt och hållet.

  • Jag har uppfyllt min medborgerliga plikt idag och förhandsröstat i presidentvalet. Och nej, jag har inte använt nån valmaskin, som skulle ha hjälpt mej att hitta en lämplig kandidat. Jag chansade helt på egen hand.

  • Veckohandlandet gick riktigt bra då vi var två. Och hoppas nu verkligen att vi klarar oss i en veckas tid utan att behöva åka in till stan och handla däremellan.

  • Tacomiddagen med tre söner och Lillan. Höjdpunkten på hela veckan. Taco eller texmex är så bra då var och en får fylla tacoskalen eller tortillorna med vad de vill. Det var meningen att middagen skulle gå av stapeln kl. 16.30, men redan klockan sexton dök ätarna upp. Tur att jag hade hunnit förbereda allt och bara behövde värma tacoskalen och tortillorna.
    Och när den yngsta och nästyngsta var i stan och handlade, så ringde yngsta sonen och frågade om jag behöver nånting. Omtanken värmer. 💓
    Lillan hade inte alls tid med någon mat, för det fanns så många roliga leksaker att undersöka. Hon växer så det knakar och kan redan göra sig förstådd. Nej, är utan tvekan favoritordet jämsides med mamma.
    Till efterrätt serverade jag fastlagsbullar.
    Sönerna var mätta och belåtna, så jag frågade om vi ska göra det till en fredagstradition. Nej, svarade de chockerat. Det blir för mycket, högst en gång per månad orkar de! 😀

  • Hann lägga upp och sticka några varv på benvärmare nummer två av den här tredje sorten, som jag nu håller på med. Sedan är det nog bäst att börja sticka på någonting annat, eller vad tror ni?
Önskar er en fin lördag!

Inga kommentarer: