torsdag, januari 25, 2024

Slalom mellan bommarna

Håhåjaaa, en sån dag! På förmiddagen skulle jag iväg norrut för att jobba dubbelt, eftersom jag förra veckan blev tvungen att ställa in, på grund av snöstormen. 

Jag trodde att jag inte hade nån brådska alls när jag körde hemifrån, men hej vad jag bedrog mej.

Det var stopp på vägen! Jag stod där snällt och väntade, väntade, väntade och väntade. Inte minsta lilla tåg susade förbi. Minuterna kändes evighetslånga och min vara-ute-i-god-tid krympte alltmer. Bakom mej stannade en Volvo. Han väntade nån minut, sedan backade han ett stycke, körde över i mötande filen och körde slalom mellan bommarna. Jag följde efter kvick som en vessla och tänkte att det får bära eller brista. Men jo, jo, förstås såg jag efter att inget tåg plötsligt kom tuffandes på rälsen.

På hemvägen var bommen uppe och inga ljus blinkade rött. Bra så. När jag kom in här hemma doftade det ljuvligt i köket. Bisin min hade lagat hamburgare. Men håll i er nu, endast åt sig själv!!! Alltså jag blev utan. Det var fem före att jag skulle ha blivit en riktig gnatkärring, men jag kunde till all tur hålla tyst. Medges att jag var rejält snopen och besviken.

Jag tog en gruvlig hämnd och åt upp den sista runebergstårtan istället!

Ikväll har jag haft undervisning på distans...
... och då får man vänta på att andra ska ansluta. Distans är härligt, för att man får sitta hemma och inte behöver ta sig ut på ishala vägar!

Jag skulle lugnt kunna tänka mej att segla på ett moln istället för att köra på våra vintriga vägar!

Bra saker idag:
  • De härliga damerna i den bästa av byar dukade upp kaffe, te och smörgåsar i pausen. Supersnällt, för så orkade vi fortsätta med digi, digi.

  • Jag klarade mej helskinnad från arbetsresan! Tjohoo!

  • Jag fick iväg marknadsföringstexterna på svenska inom utsatt tid. Skönt, en sak mindre att hålla reda på.

  • Mitt tangentbord, som fick spader igår kväll, har fungerat  bra dag. Jag borde kanske niga och tacka?
Ni får ha en riktigt skön fredag.


Inga kommentarer: