måndag, januari 01, 2024

Tråkjobbet

Snart är årets första dag till ända. Hoppas att ni har haft en fin dag. Här har det varit si sådär, en rätt vanlig dag utan större åthävor. Och bra så. Skönt att inte behöva stressa med något eller nånstans.

Eller nåja, jag har faktiskt slitit ordentligt hela dagen. Det är roligt att sticka, men...

... sen kommer tråkjobbet! Sy ihop och fästa alla garnändar. Bläää, jag vill ju bara sticka, sticka, sticka. Att sy är långt ifrån min bekvämlighetszon, så jag tänkte att nu får allt Youtube, bli min räddare i nöden. Jag letade efter en video för hur man syr ihop. Men vid det laget var jag redan lite småstressad, så jag fattade först efteråt att jag ju inte har slätstickning utan mosstickning. Suck! Dags att bita ihop och improvisera!

Har ni gett en massa nyårslöften? Inte jag förutom såna där små oskyldiga typ, ät minst en frukt per dag, alltid något grönt eller rött på smörgåsen, alltså sallad, paprika, gurka, tomat, persilja, ute minst en halvtimme per dag och tanka sol, ja eller regn, storm eller vad det nu råkar vara för väder och sticka eller virka minst 7 maskor varje dag. Det där kan väl inte bli för svårt att hålla eller vad tror ni?

Nåja, ett av löftena bröts omedelbart idag då jag efter 20 minuter ute i solen hade istappar till tår. Fort in och värma dem innan jag förfrös dem. Brrr!

Bra saker idag:
  • Sov ända till klockan nio. Vaknade första gången halvsju, men det var på tok för tidigt att stiga upp på en helgdag!

  • Äldsta sonen var iväg tillsammans med sin kusin och handlade lite, så nu klarar vi oss en tid igen.

  • Löste A-korsordet i Allers nr 51-52/2023. Tjohoo!

  • Jag var verkligt envis och fick projektet här ovanför färdigt. Jippiii!

  • Och jag har lagt upp ett nytt projekt nu i kväll. Nu går det undan, minsann.
Önskar er alla en riktigt skön tisdag.


Inga kommentarer: