måndag, februari 26, 2024

Igång igen

Så där, nu är jag igång igen och tillbaka i vardagstrallen. Sportlovet är över och jag är ute på vägarna och far omkring. I morse startade jag i dis och regn, för att ta mej ända hit...

... till biblioteket i Söderkulla. Där började jag min arbetsdag med att ge goda råd om smarttelefonen, e-post osv. osv. Alltför många hade inte vågat bege sig ut i regnvädret, så digirådgivningen var inte överbefolkad precis.

Igår kväll dog George Riedel, så nu får ni lyssna på Idas sommarvisa.

Bra saker idag:
  • Klarade av första arbetsdagen efter sportlovet!

  • Hann äta lunch ute. Idag blev det lövbiff på Ripakka i västra grannstaden. 
    Om inte om i vägen vore, skulle jag ha intagit lunchen i Söderkulla, MEN gårdsplanen hos Veljekset var enbart is, så jag vågade mej inte ut ur bilen.

  • Hittade en parkeringsplats utanför jobbet i västra grannstaden. Det känns alltid som en lottovinst ska jag säga.

  • Hann sticka lite på håltimmarna på min "trasselsocka" Snart är jag nog färdig med skaftet, eller vad tror ni?

  • När jag kom hem på kvällen strax före halvåtta, hade äldsta sonen middagen, risotto, färdig. Rena rama lyxen!
Önskar er en skön tisdag.


Inga kommentarer: