tisdag, februari 27, 2024

Dags att ge upp?

Vet ni, mitt stickande blir till ingenting! Ikväll frågade min hantverkskollega i västra grannstaden om någonting alls blir färdigt. Det gjorde hon när jag visade mina två sockprojekt, som jag hade med till jobbet. Och nej, det blir det ju inte då jag ger mej i kast med omöjliga projekt, alltså för mej omöjliga.

Idag på förmiddagen hade jag lite tid för stickning och satte mej ner i stickfåtöljen. Knappt två varv hann jag sticka då jag upptäckte att här är nånting galet. Och mycket riktigt, två tappade maskor! Ve och fasa! Snyft, snörvel.

Jag fick sticka bakåt, den aviga maskan klarade jag av att plocka upp. Det var inga problem, men jag vet inte vad jag ska göra med den där maskan som hör till flätan. Är den månne på rätt ställe nu? Och ska den vridas på något sätt? Borde jag sticka bakåt ytterligare ett varv? Kanske är det så att jag ska ge upp och inte sticka flätor, för senast i söndags svor jag ju över den här sockstickningen!


Bra saker idag:
  • Steg upp lite över sju, trots att jag hade sovmorgon!

  • Skönt att ha lite mera tid innan jag skulle iväg till jobbet.

  • Fick parkeringsplats relativt nära jobbet.

  • Har klarat av veckans andra arbetsdag! Tjohooo!
Önskar er en riktigt fin onsdag.


Inga kommentarer: