söndag, februari 04, 2024

Fnurr på flätan

Tänk, fastän jag nog vet det, så kan jag ändå inte låta bli. Jag ska inte ta med mig någon mera krävande stickning till stickcaféet. Helt vanliga sockor går bra, men så fort jag ska räkna nånting händer det oönskade saker.

I onsdags var jag igen alltför optimistisk och hade med mej denna socka, för jag ville ju få den färdig. Men inte fick jag den färdig inte. Åh nej, det enda jag fick var fnurr på flätan. När jag suckade och sa att det inte stämde, tröstade stickväninnan C och menade att jag kunde ju lämna bort flätan på foten. Men hur skulle det ha sett ut då jag redan hade fuskat i skaftet och gjort 4 gånger längre resår än i beskrivningen?

Risken att den här lilla sockan skulle ha blivit liggandes var stor. På onsdag kväll fick jag ingen rätsida på det hela och insåg att det är bäst att vara pigg när den här fnurran ska redas ut. Stickningen fick vänta till fredag. Då var jag beredd på att sticka bakåt även om det skulle vara krävande att lösa upp flätorna. Ett halvt varv hann jag med innan jag insåg att det var en avig maska som jag tappat bort. Tjohooo, fort som sjutton tog jag upp den på säkerhetsnålen, fram med virknålen och så var det fixat och färdigt! Skönt! Så vad lärde jag mej av detta? Jo, sticka inte flätor på stickcaféet och ta av glasögonen när jag stickar, så att jag ser alla maskor!

Och nej, nej, inte har jag ännu idag vågat skriva i vare sig min kalender eller den där listboken!

Gick rätt låtar till mellofinal igår? Där var en hel del artister, som inte alls kunde sjunga och tja, nån låt kändes lite unken och varför måste de skrika så hemskt? Och så ber jag tusen gånger om ursäkt. Det var inte optimalt att se på mello från Arenan nej, nej, nej det är svtplay, som gäller, inget annat. Kom nu ihåg det nästa lördag.

Förresten, har ni någon gång röstat i Eurovisionen? Det har faktiskt jag gjort en gång och det var 2015, då jag ville att Måns skulle vinna med Heroes. Och det gjorde han förstås! Troligtvis skulle han ha klarat sig utan mina röster, men man kan aldrig veta!
För övrigt så känner jag några, som mötte honom i Ekenäs när han var och uppträdde där och vet ni, de där människorna hälsade inte ens på honom!!! 🙈

Bra saker idag:
  • Steg upp redan halvåtta!

  • Hann njuta av en lång frukost och ändå vara färdig låååångt före bisin min steg upp!

  • Jag har döstädat!!! Milda makaroner vad svårt det är att veta vilka papper, som kan slängas och vilka som ska sparas. Jag klarade av hela tre lådor här i hurtsen, som jag har under databordet. Sen var det stopp och jag orkade inte mera. Den här villervallan har jag ordnat upp och hoppas innerligt att inte skattebjörnen sen vill ha nånting från 2014 - 2020, för jag har skickat allt till vedugnen! Dit har också de flesta kvitton åkt och personliga papper från mitt arbetsliv. Det mesta som gäller bisin mins har jag sparat. Han får ta hand om sina papir själv. Det är väl rättvist?
    Hur det nu än är, så imorgon måste jag ta paus från det här städandet och ägna mej åt helt andra saker innan jag kör iväg till jobbet i västra grannstaden.
Hoppas att det blir en fin måndag för oss alla! 


Inga kommentarer: