torsdag, februari 22, 2024

Utifall att

Kvällsteet är urdrucket och gurksmörgåsen uppäten. Jag har roat mej med att besöka London utan att ens lyfta på baken! Och jag är verkligt glad att jag inte behöver trängas med en massa turister. Stackars soldater och hästar!

Jag har också roat mej med att försöka baka på tyska. Men jag är inte riktigt övertygad. Om jag har ont om tid så gör jag en rulltårta, för det går mycket, mycket snabbare!

Ett mindre under har förresten hänt hos oss, nån fyllde på den tomma tvålflaskan igår!!! Vanligtvis är det jag som måste göra det om jag vill ha rena händer. Men nu, nu hade nån, kanske hustomten, skött om den lilla detaljen.
Andra mystiska saker har också hänt, i min arbetstelefon har jag fått ett sms från Länsförsäkringar i vårt västra grannland. I meddelandet stod det att jag nu hade blivit beviljad mina försäkringar. Tack bara, men jag har inte beställt några. Riktigt vad det här handlar om är svårt att veta, för det går inte att ta kontakt med dem via det där sms:et och de frågar ju inte heller efter mina kontonummer, så det verkar inte vara lurendrejeri. Troligtvis har nånting i den AI styrda processen gått fel nånstans. Automatiken är farlig. Hoppas att den människa det är fråga om får ett meddelande om sina försäkringar.

Bra saker idag:

  • Vaknade vid niotiden och tänkte först vända på mej och somna om, men det var så ljust ute att jag insåg att det nog var bäst att kravla sig ur sängen.
    Tänk, jag sov som en stock hela natten! Det berodde nog på att jag trallade Do Wah Diddy Diddy när jag lade mej!

  • Mitt på dagen var jag iväg till stan och nu har jag kortare hår än bisin min!

  • Jag besökte en för mej ny frissa, Indryan. Riktigt trevligt ställe och vänlig och sakkunnig service. Tänk att jag inte har lagt märke till den frissan mitt i stan, tidigare.

  • På hemvägen besökte jag mataffären. Och då köpte jag den här förpackningen med rengöringsdukar utifall att jag skulle drabbas av stor städiver. Knappast gör jag nu det, alltså drabbas av sådan iver. Men de här var minus 50 %, så det var ju rena rama fyndet!

  • Nå, man lever ju inte enbart på rengöringsdukar, så jag var tvungen att köpa fastlagsbullar med spännande innehåll, citrus- och passionsfrukt. Mums!
Önskar er en riktigt fin fredag!

Inga kommentarer: