onsdag, oktober 09, 2024

På tumanhand

Känner tyngden av hans kropp mot mitt bröst,
hans andhämtning har lugnat sig och övergått till en jämn rytm.
Hans ögon är slutna och händerna knutna,
då och då fladdrar ögonlocken till, som om han drömmer.
Jag smeker honom ömt på huvudet,
drar in hans ljuvliga doft i näsborrarna,
viskar försiktigt i hans öra: "Du är den finaste jag vet".

Idag på förmiddagen har jag fått vara på tumanhand med Lilleman.

Han somnade i min famn och jag lade honom försiktigt i sängen. En stund bökade han omkring innan han hittade en sovställning, som han gillade. Nå, nu kunde man tro att barnvaktandet då var en enkel match. Men se nej, nu blev det ju till att se om han andades, om täcket alltså rörde på sig. Faktiskt enklare när han sover i ens famn och man känner vartenda andetag. 💕

Jag hann också iväg till stickcaféet på eftermiddagen. Före caféet kurvade jag in via Hardom Bröd.

Jag köpte bland annat Bra Brö. Mumsfilibabba!

Dagens stickcafé hade endast fyra deltagare, tre stickade på sockor och den fjärde på en tröja.

Servicen var utomordentlig idag, för jag fick salladen serverad till bordet! Och det med mycket frön och nötter på tallriken.

Till lunch valde jag ugnspotatis med skagenröra. Mums.

Grönt te fick jag också serverat till bordet. Rena rama lyxservicen idag!

Till efterrätt valde jag äppeltoscakaka. Mums filibabba!

Jag har haft en riktigt fin dag idag, trots regn och rusk.
I morgon är det en ny dag, med nya möjligheter och utmaningar.
Hoppas att det blir en bra dag för oss alla!

Inga kommentarer: