lördag, maj 27, 2017

Ett ormbröd

Igår hann jag med två möten, ett i grannstaden och ett i stan. Jag hann också mellanlanda hemma ett varv innan jag körde iväg igen på eftermiddagen. Jag frågade flera gånger av far i huset om vi behövde nånting från affären. Han hummade och mumlade och fick till slut fram:
- Kattmat
- Är det säkert att vi inte behöver något annat?
- Jo, intygade han.

Och då var brödet, pålägget, mjölken och smörgåsmargarinet slut. Hur tror ni det skulle ha sett ut om han handlat istället för undertecknad? Just precis, vi hade fått leva på kattmat! Det kanske skulle vara hälsosamt?

Jag var alltså halvt motvilligt iväg till mataffären igår och kom hem med kattmat och lite annat.

 - Det är ett ormbröd, utropade far i huset då han fick se den här batongen.
- Se där ormen har svalt en groda.
Hmmm, vet inte om jag vågar äta av det nu, för jag vill då inte ha nån groda i min mun. Jag tror inte heller att det där brödet förvandlas till prins av en kyss, tyvärr. 

Lika illa är det på Gerefronten. Idag körde en vit limousin här förbi och inte kom Richard och räddade mej! Hrmpfff! Kanske han inte vågade komma för att far i huset var hemma?
Han får ju nog också komma i en yngre upplaga i vit uniform på en motorcykel och ta mej långt härifrån...

Men:
Nää, man får allt lita till sina egna krafter här.

Unga husbondeparet, som var på kaffe idag var förståndiga nog att ta med sig eget bröd, pålägg och bulle. Dom litar inte riktigt på innehållet i vårt kylskåp! :)


Och när jag nu var i mataffären igår, så måste jag ju få köpa nånting åt mej själv också, inte sant?
Det fick bli den här tidningen. Mycket hälsosammare än godis, inte sant?

Här finns också massor, som skulle vara roligt att sticka eller virka. Men det måste nog bli slut på funderandet och planerandet. Bäst att börja genomföra.

Om städandet ännu: 15 minuters regeln fungerar! Jag har testat den idag. 
Så här gjorde jag på förmiddagen: Jag sorterade undan det ena och det andra i sovrummet i 15 minuter, sedan flyttade jag mej till köket och röjde där i 15 minuter för att sedan avsluta med en 15 minuters städning ute på balkongen. WOW! Nu kanske jag har löst min anti-städfobi? Nu skulle det gå helt bra att igen ta 15 minuter i sovrummet, sedan fortsätta i köket. Men det är bäst att inte överdriva. Jag måste ju få sticka lite också, inte sant?

Och nu mina vänner, var inte lessna för att vädret har slagit om och blivit lite kyligare. Man kan ta fram yllegarn och sticka nånting varmt och skönt, som tillika värmer en själv!

Ha nu en riktigt skön lördagskväll!

 #blogg100_2017_89

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså du och Gere. Oookeeej. Jag har redan i åratal väntat på att han.. va de heter han nu igen bodyguard Whitney Houston... han heter... kommer snart på det. Har väntat i åratal på att han kommer och ringer på dörrklockan här. Han har inte ännu hunnit.
Charles Bronson nej! Dr. Schiwago, nej!... Agenten 007 dog nu just, nej inte han heller... Chuck Berry inte heller. Linda L.känner honom. Och jag o min son har sett honom levandes när han kom hit med bilen sin, med Kitt flygande bilen. Och jag ser precis för mej hur han dansar med Whitney H. i filmen. Helskuti ändå, vad heter han nu igen? Går nu och ordna nytvättat byk som redan hunnit bli kruttorrt. Då får jag nog en snilleblixt.
Nu gick jag o blandade David Hasselhoff med honom som jag väntar på. Har hans namn på tungan men men...
Vautsiiii! Två bykkorgar bortsorterat och hängde upp nytt (mitt älsklingsjobb när det är över 30 grader hett) och namnet kom i mej: Kevin Costner (visste att det finns C i namnet, inget mera).
Det är honom jag väntar på, min väninna också, till vem går han först? Kevin Costner!!!!

Nu önskar jag dej Inge att Richard snart kommer o tar dej... o efter det igen för dej tibaks ti far i huset.

Inge sa...

Tackar! Vi får hålla tummarna att rätt man hittar fram till rätt adress. Eller som minstingen brukar fråga:
- tog du hem rätt man från baren.
:)