onsdag, maj 10, 2017

Strukturstickad provlapp

Förra veckans tisdag lade jag upp ett nytt stickprojekt. Förstås tänkte jag att jag har all tid i världen att sticka, att arbetstakten skulle lätta lite, men hej, vad jag bedrog mej. Som vanligt borde jag kanske tillägga.

Provlappen blev helt acceptabel, så jag visste vilken grovlek jag skulle ha på stickan.

Sedan lade jag upp för bägge ärmarna så där som jag brukar.  När jag hade stickat de första sex varven tyckte jag att uppläggningen inte var snygg och rev upp alltihopa. Håhåjaa...

Men nu är jag på gång, eller nåja på gång och på gång, jag har väl kommit åtminstone 15 cm uppåt på ärmarna och skall nu börja räkna ökningarna. Få se när jag hinner sätta mej ner i lugn och ro med det. Snart hoppas jag! Vi får se...

   #blogg100_2017_71

Inga kommentarer: