tisdag, maj 02, 2017

Knappt att jag hann

Huh, det var knappt att jag hann till stickcaféet idag. Länge hann jag tyvärr inte heller sitta innan det var dags att hasta vidare till jobbet, där jag höll på så att svetten lackade. Tyvärr satt jag inomhus trots det jättefina vädret. Kan inte hjälpas, saker och ting måste utföras och vara färdiga inför morgondagens presskonferens och öppning av jubileumsutställningen.

Dagens stickcafé hölls på Runda Munken. Omväxling förnöjer och jag var glad över att få se Danielle Mickos' vackra, fina och finurliga tavlor där. Så härliga.

Själv hann jag inte sticka så mycket, men alla de andra var flitiga, som vanligt.

Härligt randiga sockor, blir det här.

Och en fin vårfräsch grytlapp ska det här bli.

Garnet till mitt nuvarande lilla projekt tar slut efter något varv, så jag måste iväg till min hulda mor och gräva i hennes restgarnslåda. Hoppas att det blev lite, lite garn kvar från halsduksstickningen. Och så får jag verkligen hoppas att det är samma garn, annars måste jag improvisera nånting och det vet jag inte om jag kan...

  #blogg100_2017_63

Inga kommentarer: