måndag, juli 05, 2021

Vit stickad halvkjol

Och värmeböljan bara fortsätter. Tror ni att Greta Thunberg är mycket upprörd? För nu är det väl så att klimatförändringen verkligen märks? 

Tur att vi inte har något ambitiöst trädgårdsland i år. Lite sallad, persilja, sparris, som man först får skörda nästa år. Jordgubbar som inte alls har velat växa, hallon som totalt har torkat bort...
Men det man borde ha satsat på i är är majs.

För en månad sedan fick jag en stickad halvkjol färdig åt Barbie. Tänkte att hon måste nog ha en kjol för stadsbruk också. Den där virkade kjolen passar bättre på logdans.

Garn: Bomullsrestgarn och Silver från Novita.
Åtgång: 4 g
Stickor: Nr 2

Det syns lite dåligt, men jag snofsade upp den här halvkjolen med lite silverglitter i fållen. Barbie måste ju vara fin.

Och nu har jag tyvärr inte längre tid att sitta här, för jag måste ta itu med disken och det blir tidig väckning i morgon. Jag tror till och med att jag måste sätta klockan på ringning...

Inga kommentarer: