måndag, juli 26, 2021

En silvrig liten aftonväska

– Vad är det för ljud, frågade jag förvånat av dubbelmorfar idag på förmiddagen.
– Det låter som en fågel på taket, svarade han med öronen på helspänn.
– Nä, det låter nog mera som något slags droppar, sa jag och rusade ut. Och jovisst, ungefär 17 stora regndroppar föll ner innan allt var sol och torrt igen.
Nå, om allt går som väderkartorna visar, så ska det börja regna på onsdag kväll. Få nu sen se hur det blir...

I juni försåg jag Barbie med en liten silvrig aftonväska:

Modell: Aftonväska åt Barbie, modell från eget huvud
Garn: Silver från Novita 
Åtgång: 1 g
Stickor: Nr 2½

Jag stickade alltså en lagom stor bit, som jag sedan sydde fast i sidorna. Och så bara garnet, som väskhandtag. Lätt som en plätt och utan alltför mycket krusiduller. Funderade nog om jag borde fixa nån fastsättning på väskan, men tyckte att den är så liten att det blir alltför mycket pillande. Och så hade jag ju inga knäppen hemma...

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fortsättning på måndagskvällen.
Själv ska jag fortsätta med mitt nya rosa virkprojekt. Det påminner hittills mycket om mitt förra rosa projekt, alltså den där ugglan. Kanske alla amigurumis börjar på samma sätt?


Inga kommentarer: