söndag, juli 25, 2021

Tillbaka till stranden

Idag kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna då dubbelmorfar talade med sin storasyster B i telefonen. Jag hörde hur han sa: "Nä, hon sitter bara inne och stickar". 
ARGH! Det gör jag ju inte alls! Jag har ju suttit och virkat! Och jag har visst varit ute! I fredags i över två timmars tid, igår lite kortare och idag över 3½ timme. Så länge att jag lyckades bli röd i halsgropen. Nu syns det exakt var min v-ringade skjorta börjar. Alltså kan jag konstatera att dubbelmorfar far fram med osanning! Och jag vet faktiskt inte hur hälsosamt det nu sen är med den där solen...

Men, det var en riktigt fin eftermiddag i grannbyn. Tack till B och L, som ordnade släktträff!

Barbie har lyssnat noggrant på väderspåmännen och fått veta att högsommarvärmen återvänder. Så hon har tagit på sig sin orange soldress och väskan som jag stickade förra månaden.

Garn: Bomullsrestgarner 
Åtgång: 6 g
Stickor: Nr 2½
Virknål: Nr  2

Tyvärr hade jag inget knäppe hemma i juni då jag gjorde den här väskan. Men det har jag nu, för det köpte jag från stora varuhuset igår innan dubbelmorfar tog mej söderut och jag plötsligt satt där och drack sangria med hans lillasyster! Vi återvände hem vid midnatt och månen var igen, som en fantastisk stor gul apelsin uppe på himlen. Så det blev inget virkande igår kväll, utan istället riktigt trevligt umgänge och supergod och fräsch sangria.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fortsättning på lördagskvällen.
Själv ska jag jobba lite ännu innan jag stänger av datorn och njuter av söndagslugnet.

 

Inga kommentarer: