torsdag, juli 29, 2021

Ekologiskt skydd

Dubbelmorfar är inte glad. Varje morgon hittar han mej vid matbordet med virknålen i högsta hugg. Det är liksom racerfart på den just nu. Allt, allt måste hinnas med före måndagen när semestern är slut. Dubbelmorfar tjatar om att jag borde göra någonting nyttigt istället, men...
H, som är en klok kvinna, sa att jag ska säga att jag är i "The zone, the Virkzone". Då borde kanske dubbelmorfar förstå att nu är det allvar och virkning, som gäller. Tror ni han gör det?

I söndags fick jag färdigt två virkade ekologiska skydd.

Modell: Virkade skydd för glasen, modell 52 i Kauneimmat Käsityöt nr 4/2020
Garn: Cotton soft color från Novita
Åtgång: 32 g
Virknål: Nr 3½

Trevligt litet virkprojekt och vilken tur att jag hade köpt en påse med olika pärlor...
... från Knektbrons återvinningscentral då jag var ute på äventyr med minstingen.

Jag slog ut pärlorna i en metallask, som vi fick till julklapp med dubbelmorfar. Nu hade jag bättre översikt och kunde räkna så att det blev likafärgade pärlor i snibbarna för skydden.

Och förstås måste jag ju testa genast. Och det fungerade, inga björkfrön och inga flygfän i glaset med ren gul Jaffa!




Inga kommentarer: