måndag, juli 12, 2021

Orange soldress

Huh, idag har jag suttit framför datorn hela dagen och jobbat med texter. Det börjar nu kännas i skuldror och nacke. Bäst att stänga här och göra någonting helt annat resten av dagen.

– Är du alls ute, frågade min svägerska häromsistens då jag träffade henne.
– Nej, svarade jag spontant.
– Jag vill inte vara ute här på gården när det är 34 grader varmt och vindstilla.

Nu när jag har funderat på saken, så visst har jag varit ute nästan varje dag förra veckan. Minst en halvtimme har min PT rekommenderat daglig utevistelse för mej.
I måndags stod jag ute i en trädgård under skuggande äppelträd och beundrade en bil från år 1953.
I tisdags var jag faktiskt ute här på gården med barnbarnen.
I onsdags stod jag i en annan trädgård lite längre söderut, både i skugga och sol.
I torsdags försökte jag ju svalka mej vid vattnet.
I fredags satt jag rekordlänge utomhus och också då vid vattnet.
I lördags satt jag över 2 timmar på vridläktaren.
I söndags, alltså igår, var jag ute i en timmes tid, höll mej i skuggan och plockade smultron. Men schhh, säg inget åt dubbelmorfar, för jag åt upp dem allihop!


Så nu med facit på hand, inser jag att jag farit fram med osanning. Vad ska min svägerska nu tro om mej? Jag var ju faktiskt ute varje dag förra veckan! Och det i den här hettan.

Men Barbie klarar sig bra, förra månaden stickade jag nämligen en orange soldress åt henne.

Garn: Bomullsrestgarner 
Åtgång: 6 g
Stickor: Nr 2½

Hur det blir med utevistelsen i kväll får vi allt se. Jag har ett projekt jag skulle vilja ha färdigt först...

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Jättesöt dress till Barbie. Jag brukar också sticka/virka till mina Barbies, men det var ett tag sedan nu.
Ha det fint i sommar. Eva