torsdag, juli 08, 2021

Pytt heller

Idag skockade sig molnen på himlen och så glada vi blev. Nu skulle vi väl ändå få regn?
Pytt heller! Det kom sju droppar vatten och sedan var det stopp.

Men, som den sanna optimist jag är, så tänkte jag att molnen åtminstone gör vädret utomhus lite svalare.
Pytt heller! Det är fortfarande lika varmt och svettigt och i tv:s väderlek säger de att värmeböljan fortsätter...

Man ska ju inte ge upp hoppet, så...

... jag tog mej ut till vattnet och väntade på den svalkande brisen.
Men, pytt heller! Nån enstaka liten vindpust kände jag på min svettiga kind.

I lilla mataffären var det däremot så svalt och skönt att jag gärna hade stannat där resten av dagen. Vad tror ni att de skulle säga om jag tog en stol och stickningen och satte mej där i en av gångarna?

Om jag klarar av lördagens två uppdrag i den utlovade 30 graders värmen, så får jag skatta mej lycklig. Sedan gör jag absolut ingenting resten av veckan, förrän jag deltar i ett möte nästa torsdag, så det så. Det är i varje fall planen. Och jag hoppas att dubbelmorfar inte råddar till den. Jag kommer knappast att handarbeta, men kanske läsa en deckare och lösa lite korsord. Ska bara inrätta en skön vrå åt mej i källaren först.


Inga kommentarer: