lördag, augusti 20, 2022

En fin dag på jobbet

 Hur trevligt får man ha på jobbet? 

Vi hade alltså Öppet hus på jobbet idag och det var så skönt och mysigt att sitta ute på gården. Där var det full rulle med konst workshops, café och svängig jazzmusik.

En sån här supergod språkkaka bjöd vi på. Den kommer från Kakkupiha och de höll också gårdscaféet. Om ni undrar vad de där svarta priplorna är, så är det vallmofrön.

Sen har förstås medaljen alltid en baksida: Medan jag var på jobb, så var bisin min iväg till västra grannstaden och träffade flickorna. Han levererade saft och blåbärssylt. Jag hade gärna velat vara med, men tyvärr kan jag inte vara på två ställen samtidigt. Snyft!

Bra saker idag:
  • Träffade en massa trevliga människor, bland annat svägerskorna B och B samt stickväninnan B och hennes man. Och nu har vi nya äventyr i kikarn. Vänta bara...


  • Blev bjuden på sallad från Café Favorit till lunch. Mumsfilibabba och tack!


  • Fyndade en sån här galge på loppiset på jobbet. Precis vad jag behöver. Jag har stora planer för den! 

  • Det blev inte så varmt i datasalen, som jag befarade. Fick ett skönt korsdrag där.
Nu dags att försöka sova. Tornfläkten på nattduksbordet får gå på högvarv.

Hoppas att ni får en riktigt fin söndag.

Inga kommentarer: