fredag, augusti 26, 2022

Min lediga dag

Fredag kväll och jag är ensam hemma med katterna. Bisin min var just hemom en sväng tillsammans med mr J. De tog min plåtlåda och försvann iväg österut. För tillfället verkar bisin min verkligen leva upp till det där med stressade pensionärer, för han har fullt program hela tiden och vill gärna att jag är redo att bistå med allt från fulltankad bil, kontanta medel till googlande på nätet efter reservdelar. Håhåjaa...

Äldsta sonen försvann tidigare på kvällen söderut med sin kusin, så nu har lugnet lagt sig i huset. Skönt. 

Själv har jag tillbringat min lediga dag i bästa tänkbara sällskap, alltså tillsammans med Lillan. Hon sov, åt, umgicks och var som en solstråle då jag bytte blöja på henne. Hon sov också så länge att föräldrarna hann dricka kaffe här innan de åkte hem.

Eftersom bisin min råddade till de utstakade planerna från igår nu på morgonen, så skulle jag iväg till stan på eftermiddagen och hämta hem äldsta sonen. När jag steg utanför dörren stod yngsta sonen där.
– Jag tänkte fara till Carneval, sa han.
– Vänta, jag klär bara om mej, sa jag och rusade tillbaka in. Fort på med en skjorta och långbyxor, för jag kunde ju nu inte ha på en sliten vardagsklänning mitt i stan heller. Så iväg till stan, föra min plåtlåda åt äldsta sonen och så iväg till pizzerian i den yngsta sonens bil. Här gäller det att ha koll på logistiken minsann!

Bra saker idag:

  • Få vara tillsammans med Lillan. Och vet ni vad? Jo, föräldrarna lämnade kvar ett blöjpaket här. Det verkar lovande, inte sant?


  • Fick de här handgjorda chokladpralinerna av svärdottern. Vilken tur, för vi glömde ju att besöka Petris igår då vi också var i västra grannstaden med kollegan.
    Tack för chokon!


  • Yngsta sonen bjöd på mat. Jag valde pita kebab, för där finns mycket sallad och jag orkar aldrig ändå med en hel pizza.
    Tack för maten.
Nu skulle jag helst av allt ha lust att slänga mej på soffan och lyssna på musik. Men soffan är upptagen av katterna, som tycker att det är skönt när det har blivit svalare. Så jag måste väl hitta på någonting annat istället. Jag skulle kanske sortera garn? Liksom rada om, så jag får mera rum i plastlådorna. Men jag vågar inte börja med det, för mitt i allt flåsar bisin min in tillsammans med mr J och då kan de få sig en rejäl chock båda två om det finns ett berg av nystan på matbordet! Bäst att vara mycket försiktig med garnen!

Önskar er ett riktigt fint veckoslut.

Inga kommentarer: