onsdag, augusti 17, 2022

Med huvudet under armen

Puuuuh, svettigt värre här idag. Och jag har varit på jobb sen klockan åtta i morse. Ja, jag vågade ju inte liksom riskera att bli försenad. Och när jag var lite osäker på när skulle vi börja så där på riktigt, så tänkte jag att det var bäst att vara i tid.

Jag tycker att jag inte har gjort så mycket idag, men efter vårt möte som tog låååång tid i anspråk, så öppnade jag faktiskt 15 stycken sprillans nya datorer med operativsystemet Windows 11. Allt fungerade och två hann till och med uppdatera sig. Detta innan jag med hjälp av min finska kollega stängde av datorerna igen. Ska bli så härligt att få starta undervisningen med nya datorer och nytt operativsystem

I morgon börjar anmälningarna till kurserna, så nu lever vi i spännande tider!

I lördag ska jag på jobb, för då har vi öppet hus på arbetsplatsen. Ser framemot det och hoppas att det kommer många, många besökare. Välkomna!
Vi kommer bland annat att ha loppis och därifrån fyndade jag redan idag!
Så jag kom hem bokstavligt talat med huvudet under armen! Mina kolleger var nyfikna på vad jag ska göra med huvudet. Svaret är självklart: Sticka mössor och virka hattar!

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan!

  • Fick undan alla de där små detaljerna på jobbet som ibland är svåra att komma ihåg.

  • Träffade båda svägerskorna B och B och blev bjuden på saft och glass!

  • Ledig kväll och nu ska jag bara slappa! Inte alls vara duktig.
Ha en skön fortsättning på onsdagen!


Inga kommentarer: