måndag, april 15, 2024

Sortering pågår

Kära vänner, ikväll får ni ett kort inlägg. Jag är alldeles för överväldigad för att kunna skriva. Jag behöver få sova på saken. Jag kom hem från jobbet i västra grannstaden med ett stort paket, två blombuketter och en prinsesstårta! Så många fina gåvor.

Innan jag åkte iväg till jobbet, började jag sortera. Nu slängde jag precis alla kurspapper, lade mönstertidningarna i en hög och veckotidningarna i två andra. En stor kasse med tidningar tog jag med mej till jobbet. Mottagaren blev riktigt, riktigt glad. Och det känns bra att nån ännu kan få glädje av veckotidningarna. Det enda jag har dragit ut från tidningarna är förstås stick- och virkmönstren. Allt annat är intakt. Och vet ni? Jo, jag har slutat köpa veckotidningar! Jag slutade för att jag blev så besviken när A-korsordet inte längre finns i varje nummer av Allers.

Nu väntar sängen på mej. I morgon får jag fortsätta sortera...
...om jag orkar! Ja, och så berätta mera om min överväldigande dag idag.

Ha en riktigt fin tisdag!


Inga kommentarer: