måndag, april 22, 2024

Sparkat igång veckan

Brrr, här är lite småruggigt och mina fingrar är iskalla. Ute har vi underkylt regn på gång och jag tycker synd om alla som redan hunnit byta till sommardäck. Om det blir jättehalt i morgon, så sitter jag snällt hemma. Ingen idé att riskera liv och lem nu när man klarat sig genom vinterns alla halkor.

Jag hade tänkt sätta igång mjödtillverkningen idag, men är alldeles för trött just nu. Jag hinner bra ännu imorgon, eller hur?
Förresten, om mjöden blir färdig i god tid för valborg, så betyder det att den också tar slut innan valborg firas!
– Int ska vi ha sån sockerdricka, sa bisin min och tillade:
– Vi ska int laga mjöd i år.
Nähä, vilka vi syftar han på? Mig veterligt har han inte lagat mjöd en endaste en gång! 

Bra saker idag:

  • Vaknade en hel timme före väckarklockan.

  • Så här såg det ut på min arbetsplats, Söderkulla bibliotek. Undrar vad de där ljusslingorna har använts för.
    Hade många trevliga deltagare i dagens digirådgivning. Det var nästsista gången för min del.

  • Hela fyra databöcker lämnade jag i bokbytarhyllan där på biblioteket. Skönt att bli av med dem. 

  • Efter utfört arbete hamnade jag här på lunch tillsammans med min kollega och vän.

  • Det var äntligen dags att testa det prisbelönta hamburgerstället. Och vad ska säga? Jo, helt okej och gott, men... ja, jag är bortskämd med salladsbord till lunch!

  • Till efterrätt blev det drink. Gissa vad jag har i mitt glas? 

  • Kunde samåka med kollegan idag. Skönt!

  • Och vi klarade oss utan snöslask både på vägen till jobbet och därifrån.

  • Hade tid att umgås och tala om både djupa allvarliga saker och skratta mycket åt diverse fadäser och konstigheter.

  • Ett härligt sätt att sparka igång veckan!
Önskar er alla en riktigt fin tisdag. Snart, snart kommer våren med värme och sol.

Inga kommentarer: