onsdag, mars 30, 2016

En insats

Vet ni vad? Jo, jag har fått en insats!! Den fick jag redan i måndags. Jag är så glad över insatsen.
- Sånt där Ikea-skräp, fnyste far i huset. Strunt samma den är min och då får jag bestämma, inte sant?

Så nu har jag stampat lite med foten och far i huset har muttrat och mumlat och gett med sig. Visst ska den väl passa in i hobbyrummet? Motvilligt tog han måttbandet och klart att den ryms in. Det hade ju redan unga husbonden kollat, så det så!

- Men du får sen putsa den i garaget innan den kommer in. Och där fattas en list och..., fortsatte far i huset att morra alltmedan jag kvittrade och trippade omkring på lätta steg.
I natt har jag i drömmen sorterat garn i lådorna och funderat om nystanen skall radas enligt färg eller kvalitet. Ack, ack, det kliar i fingrarna att sätta igång genast.


En perfekt insats, inte sant? Fast jag kallar ju nog det här för en byrå och inte lådinsats. Strunt i det, snart skall den ta plats i hobbyrummet. Och så får jag äntligen, äntligen lite ordning på en del av garnnystanen. Ett stort TACK till unga husbondeparet, som tänkte på mej och såg till att rädda byrån. Den passar perfekt!


Blogg 100/30

Inga kommentarer: