torsdag, juni 16, 2016

Från postlådan

I tisdags kunde jag plocka den här från postlådan:
En liten sommartidning från Novita som gåva. Tack, tack, mera sådant i postlådan istället för räkningar som tar knäcken på en. Hur ska man ha råd med nytt garn då man måste betala räkningar hela tiden?

I tidningen finns elva inspirerande mönsterbeskrivningar. Här en fin virkad filt.

Och här lite spetsstickning. Min mamma tycker att jag ska sticka jumpern åt dottern. Och visst har jag sneglat lite på beskrivningen redan. Den stickas uppifrån och ner. Det skulle vara nytt för mej, så kanske?

Och så vill vi ju ha det lite snyggt i garderoben eller hur? Nu gäller det bara att hitta dom här av trä. Vi har inte längre sådana, åtminstone inte här i huset, så kanske iväg till en loppis och fynda?

Makramé är trendigt, så kanske jag skulle våga mej på det där kuddöverdraget? Misstänker dock att den virkade mattan har förtur för till den finns det åtminstone material. Dock inte i den där läckra färgen, så kanske jag ändå måste köpa nytt? :)

Årets sommarhatt har inte sett dagens ljus ännu, så kanske det skulle vara dags nu? Och vem behöver inte en virkad kasse? Kanske jag nu skulle virka en riktigt åt mej själv? Alla andra kassar har jag nämligen hittills gett bort.

Och dom här virkade ballerinaskorna är så söööta. Dom måste jag nog pröva på sen nån gång...

Kul med sådan här post, lika kul som den jag fick i måndags.

Och nu, nu är det dags att göra det jag borde ha gjort för långe sedan, dvs göra en backup på det jag har i datorn och vill ha sparat. Ajjo, och så ska navigatorn också uppdateras. Håhåjaa... inget balkonghäng idag inte!




1 kommentar:

Smycka sa...

Bra tidning! Många bra och roliga tips! // Ulrica =o)