onsdag, juni 29, 2016

Nyttigt värre

- Man ska byka när det är väder, säger min mamma. Lydig som jag är har jag gjort just det idag, tvättat. Det har varit perfekt torkväder. Knappt har jag fått ut tvätten på linan innan det är dags att ta ner de torra kläderna. Dagens sista maskin hänger jag dock inne för säkerhets skull. Vem vet vad som händer under nattens timmar?

Apropå natt ännu, förra natten drömde jag och gissa om vad? Jo, alla fina garner, som jag såg igår. Och oj, vad det kliar i fingrarna att börja på någonting nytt. Men mamma sa att jag först måste få färdigt det jag håller på med. Suck! Ja, ja, jag ska vara lydig nu också.

Och fastän jag ju inte heller ska köpa sticktidningar, så ibland kan det vara nyttigt värre ändå.

Kolla så behändiga de där gula clipsen är som kom med som gåva till Simply Knitting-tidningen

I morse fick jag äntligen den här färdigt sydd. Och det blev förstås långt fler än fyra trådar att fästa. Suck!

Men, äntligen idag fick jag iväg ett litet paket västerut, så det tar sig sakteligen på stickfronten. Nu ska jag bara reda upp en felvriden fläta på sockskaft nummer två. Skulle vilja få de här färdiga också, så att jag kan börja på annat. Jag vill, jag vill, jag vill börja på nånting nytt...

Inga kommentarer: