söndag, juni 12, 2016

Träff i grannstaden

Idag har jag tillbringat dagen i grannstaden. Jag hade träff med en Facebookvän från Österbotten. Verkligen trevligt att träffas på riktigt. Kom alltså inte och påstå att Facebookvänner inte är riktigt vänner.

Vi promenerade lite i gamla stan, tittade in i ett par affärer. TeeteeShop har till all tur stängt på söndagar! :)


Förstås tittade vi in i Riimmikko. Där finns så ljuvliga leksaker i gammaldags stil, men vi hade ingen att köpa dem åt så det var också riktigt skönt! Lite nostalgiska blev vi allt över att hitta oljefärgskritorna vi kom ihåg från skoltiden.

Brunberg var förstås ett måste:
 Jag köpte sex stycken vårkyssar... mums med limesmak...

Vi var faktiskt lite kulturella också, för vi besökte Borgå museum. Härligt ställe.
Men nu får det vara slut på turismpropagandan för den här gången. Kan konstatera att det utan tvekan lönar sig att turista i närområdena. Så det så!


Och sist, men inte minst, en smygselfie från ett av Riimmikkos skyltfönster!

Nu ska jag se om jag orkar kämpa med en kamera, som datorn inte hittar eller om jag ska sova på saken först och ta itu med problemen först i morgon? Hmmm... nån av er som har sett vår kortläsare?

Inga kommentarer: