torsdag, juli 09, 2020

Bärkasse

Idag var flickorna här på besök. Det var härligt. Dessvärre hamnade jag att jobba på och så blev det en liten kommunikationsmiss då M dök upp bredvid min skrivbordsstol och frågade:
- Var e mitt paket?
Åååh, hjälp, paket, vilket paket? Nu gällde det att tänka snabbare än kvickt och så kom jag ihåg att jag ju var nästan färdig med virkprojektet, en gåva hon skulle få i fruntimmersveckan på sin namnsdag. Madrassen var dessvärre inte helt färdig, men...

Jag gick alltså till hobbyrummet och tog fram min skapelse.
- Ååh, sa M. Ååh, e de åt dockan, frågade hon och bäddade ner sin jättestora panda, för dockan var ute i bilen.

Förra veckans fredag blev jag färdig med den här:
Garn: Eco Tube från Novita
Åtgång: 914 g
Virknålar: Nr 7 och 8

Det var roligt att virka även om det var ett styvt jobb.

När M hellycklig sprang iväg med sin nya bärkasse till dubbelmorfar, så stammade han:
- Men, men...
Han hade alltså tänkt att paketet som M skulle få var den påse som innehöll kanelsnurror! Bulle är det bästa hon vet.
Hur kunde jag vara så glömsk och disträ?
Oj, nej, nu måste jag i all hast hitta på en ny namnsdagspresent, men vad? Ett par sockor? Får jag börja på ett nytt projekt?

Inga kommentarer: