tisdag, juli 28, 2020

Sorgligt, sorgligt

I fredags hann vi in en sväng i Återvinningscentralen i västra grannstaden. Sorgligt nog kommer den att stänga sista den här månaden! Vilken tur att jag hann fynda det fina bokskåpet, annars skulle jag ha blivit utan! Nu blir det inga flera spännande upptäcktsfärder där mera. Så synd. Tänk att också Återvinningscentralen drabbades av coronan.

Vår dotter tycker förstås att det är superduper bra, för nu kan hennes fnoskiga föräldrar inte längre släpa hem en massa grejer. Fast tja, massa och massa, vi har ju nu inte köpt något onödigt, alltså samlargrejer och så. Nej, det var ju det där bokskåpet, vårt köksbord med stolar och vårt matbord med stolar, matstol åt barnbarnen osv. Alltså allt sådant som används och behövs i det här huset.

Janne var snäll, som vanligt. Den här boken fick jag i fredags av honom:
Jättetrevlig och alldeles som ny! Ett riktigt fynd! Men nej, inte tänker jag virka såna där skydd till höstens äpplen. Jag vägrar!

Nu dags för lite stickning och fortsätter det att regna, så blir det ännu mera stickning!

Inga kommentarer: