lördag, juli 18, 2020

På elitnivå

– Mommo hjälp mej att ta bort klänningen, sa dotterdottern M igår då hon bänkade sig vid vårt matbord. Lite förvånat hjälpte jag M att få bort klänningen.
– Den e så fin. Jag har fått den av H, sa M. Det visade sig att hon inte ville smutsa ner klänningen, då hon skulle äta av "moffens" cornflakes. Vilken förståndig liten dotterdotter!

Igår kom den i postlådan...
... tidningen som gör att jag nu kan gymnastisera på elitnivå. Inledande krysset saknar nu endast någon tom "blind" ruta, så skulle det vara färdigt. Bland annat efterfrågas en bomullsstad i Turkiet...
Men vem sjutton är Kalle Lind? Har aldrig hört talas om en sådan karl. Får jag googla?

Såg förresten att den här tidningen finns till salu i stora mataffären också! Där var jag sent igår kväll, då det ingick i planerna att mr J skulle dyka upp här idag. Men se nej, det gör han icke. Det är för varmt för honom. Så nu har vi både bulle, kex och namnsdagskaka att smaska på här. Och mr J får bli utan. Nästa gång han annonserar att han är på ingång kommer jag nog inte att köpa vare sig bröd, ost eller bulle. Då får han allt ta med sitt eget lunchpaket hemifrån. Så det så! Det finns gränser för vad en småstressad stick- virk -erska hinner med!

Önskar er alla en riktigt skön fortsättning på den soliga lördagen.

Inga kommentarer: