tisdag, augusti 11, 2020

En underbar eftermiddag

 Idag har jag tillbringat eftermiddagen i stan i härligt sällskap. Jag har träffat stickväninnorna B och V på café. Och det var minsann på tiden! Nästan fyra timmar försvann medan vi förbättrade världen. Vi skulle faktiskt ha en massa goda råd till de förtroendevalda! Förstås pratade vi om handarbete, frågade efter goda råd av varandra och delade med oss av det vi funnit vara bra. Och så beundrade vi V:s superfina tygväska med röda rosor och spets! Och jag delade med mej av Min Instagram-kunskap, så nu kan vi alla börja samla på trevliga mönster och idéer också i den appen!

Ja, och eftersom vi var på café, så passade vi förstås på att äta:

Jag valde fetaostsallad med citronvinägrette och svart hallonte. God och fräsch sallad med färska blåbär som extra krydda.

Och när man är så duktig att man äter upp hela salladen, så får man efterrätt! Här Tre sorters chokladkaka, som är superdupergod och säkert också hälsosam, eller hur? I glaset har jag Ginger ale, alltså en ingefäradryck. I bakgrunden en mandelcroissant, som inte är min.

Eftersom jag faktiskt är en snäll människa, så tog jag med hem en bit smörgåstårta till äldsta sonen. Och nej, ingen fara, dubbelmorfar äter inte sådan här läckerhet. Han är rädd för vilka "smörjor" (hans ordval), som kan finnas mellan brödvarven!

Tack till B och V, för trevligt sällskap. Det här lever jag länge på. Hoppas att vi kan göra om det någon gång i höst.

Om ni missade Vill du dansa? på TV idag, så kolla in det på Arenan. Härliga killar från landet de där Larz-Kristerz. Hoppas att jag någon gång får uppleva dem live, för de verkar så sympatiska.

Och vill ni lära er lite nya dansmoves, alltså rörelser, så kolla in Boogie-Woogie tävlingarna på Youtube!

Nu är det dags för lite stickning och sedan gonatt. Arbetsdag i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för länken till "Vill du dansa.". Bra program!
H: stickväninnan V

Inge sa...

Håll till godo! Man blir liksom glad av de där killarna och programmet,
hälsar
Inge