måndag, augusti 31, 2020

Nya högar

Igår drabbades vår äldsta son av akut städiver. Själv var jag inte alls pigg på sorterande och städande. Det räckte så bra med de högar jag fick bortstädade på torsdagen. Men han var så ivrig att det var riktigt svårt att hejda honom.

Så nu har jag nya högar på matbordet. Suck! Det positiva är ändå att jag har blivit av med allt elektronikskrot här från mitt arbetsrum. Och jag har stor tom golvyta, tack vare den städglada sonen. En hel del lämnade vi in i pappersinsamlingen igår, alla gamla datatidningar, kursbroschyrer och kursmaterial. Skönt att bli av med det.

Idag har jag dessvärre inte haft tid att sortera i högarna, för jag har suttit framför datorn precis hela dagen. Och nu börjar det märkas att jag inte alls har varit ute idag. Visserligen har vädret inte precis varit det bästa, men lite friskt syre är alltid bra att andas in.

Sonens städiver fortsätter oförminskat, trots att en massa papper ligger och dräller på matbordet. Nu går han titt och tätt in i hobbyrummet och muttrar och mumlar. Hjäääälp! Jag hinner inte börja sortera garn nu inte...


Inga kommentarer: