måndag, augusti 24, 2020

Dagens post

Så har en ny vecka igen startat. I morse var jag rätt ofokuserad, för jag hade en massa smådetaljer att hålla reda på och fixa. Knappt hade jag klarat av en sak, förrän följande trillade ner i famnen på mej. Och i ärlighetens namn, telefonen ringde, e-post dråsade in, WhatsApp plingade, liksom Instagram och sms-meddelanden. Så koncentrera sig nu sen. Nå, jag kom en liten bit på väg, men några högar har jag inte hunnit med idag. Fick meddelande om att en tredje kurs nu också är indragen. Men den här gången har jag inte bokat in någonting annat alls den eftermiddagen. Känns, som att jag måste få dra andan lite, för att själv hinna med...

Och efter att ha läst dagens post kommer jag nog att behöva all ledig tid jag någonsin kan få...

Nu kom den äntligen, höstens Novita-tidning på svenska. På pärmbilden en skärgårdsbo från Hangö och en klassisk grå tröja.

Själv föll jag pladask för den här tröjan...

Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång... Men, men, i vilka färger om man inte vill ha grönt?

Och den här måste jag ju bara få sticka! Det kan ju inte gå åt så väldigt mycket garn, så då borde jag ju nog få köpa några nystan Venla, inte sant?

Tack till stickväninnan B, som uppmärksammade mej på vad som väntade i postlådan. Nu hann tidningen inte ens bli våt i ösregnet!

Och se på sjutton! Nu är det dags för ämbar igen och äntligen har dom på Tokmanni förstått att det ska inte vara något annat än garn i dem!!! Vem bryr sig om ämbar med städgrejer, choklad, Rexona-tvålar... Nä, just det, garn är nog det enda rätta! Men lite har dom missat i varje fall. Det borde vara så att man får proppa ämbaret fullt med nystan för 10 - 12 €/ämbar, inte sant? Tänk vad dom då skulle få se! Inge som skulle stå och köa före öppningsdags.  Allt för att få sitt garnämbar! Kan nån tipsa Mr Tokmanni att Rexona var förra årets grej. Nu vill vi se honom fixa förmånligt garn, i synnerhet, som nystanen nu minskat med 50 gram. Huuu!

Apropå ämbar ännu, så efterlyste faktiskt dubbelmorfar den varan häromdagen. Så jag skulle ju göra honom en tjänst om jag köpte ett ämbar med... hmmm, int nu ändå choklad...

Inga kommentarer: