torsdag, augusti 13, 2020

Blommigt

Inspirerad av stickväninnan V:s fina rosenblommiga väska, så kunde jag inte gå förbi den här fina blommiga sommarväskan igår:

Den kostade 3,99 €, rena rama vrakpriset. Och det råder förstås ingen tvekan om att jag behöver just en sådan här väska. Den kom genast till nytta redan igår, då mina varor, tvättmedel, kex osv. hamnade i den.

Jag tog en liten titt i garnhyllan och där vet ni, där hittade jag en dam. Och vad händer när två garnomaner står framför garnhyllan? Jo, det blir förstås diskussion om garner. Vi var bägge upprörda, 7-bröders nya nystan är nu 100 g istället för 150 g som tidigare! Vad är det för bluff och båg? Nu måste man ta tre nystan istället för två, som tidigare. Och vet ni vem som då kommer att klaga och säga att:
– Du behöver int mera garn.
Jo, just precis dubbelmorfar ivrigt påhejad av barnen. Suck!

Nå vet ni vad den kloka damen hade gjort? Jo, hon hade köpt de gamla tyngre nystanen till vrakpris från webben. Och hon var så nöjd, så nöjd:
– Nu har jag flera lådor med garn, sa hon och det riktigt lyste om henne!

Inga kommentarer: