söndag, augusti 23, 2020

Högar

 URRK! Hur ska jag nånsin få nån ordning på det här?

Högar med material, papper, broschyrer, anteckningar, mat- och bakrecept, mönsterbeskrivningar... ja, jag vet inte allt vad som ploppar fram. Hittade till och med en tre år gammal Jultidning från Allers! Och det finns flera högar kvar ännu att ta itu med. Men, men nu börjar det bli tråkigt och jag har mest av allt lust att bara slänga alltihop, men.. å andra sidan har jag inte stor lust att göra om allt material heller. Suck!
Mycket har jag redan fått slänga, allt Windows 7 och 8 material har hamnat i pappersinsamlingen, så det så. Antagligen är det ännu många fler kurskompendier, som borde slängas... men jag tröttnar ganska fort på sorterandet och då blir det så att jag rafsar ihop allting i en enda mapp, istället för att dela upp det i: Excel, Google, Gmail, Word, Bildhantering osv. Kommer jag någonsin ens att hålla en bildhanteringskurs i framtiden? Och är inte grundkursernas tid förbi nu? Det är ju smarttelefon istället för dator, som gäller, eller hur? Hmmm...
Nån som känner för att sortera?
Ingen kommer ju nånsin att ha nån nytta av det här annan än jag (och kanske, kanske mina kursdeltagare?), så antagligen 
skulle släng-allt vara en bra strategi?

Till all tur har jag hunnit sitta ute en stund i solen och njuta av att virka!

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan. 
Själv känner jag mej smått stressad, trots indragna kurser. Hur ska jag hinna med allt?

Inga kommentarer: