onsdag, maj 19, 2021

Årets första

Idag på eftermiddagen, då jag precis flämtande hade satt ner mej vid matbordet med iskallt vatten, så dök dubbelmorfar upp.
– Ser du vad jag har med mej? Nu ska vi fira.
Jag stönade, hur skulle jag orka? Visserligen har jag också längtat mej halvt fördärvad, men...

Efter en stund fick jag av mej stadskläderna, vi hade nämligen närmöte idag på jobbet, och tog itu med att baka en rabarbersmulpaj.

Årets första rabarberpaj, såg alltså dagens ljus här idag. Och gotteligott var det minsann. Det är något speciellt med de där första mjälla stjälkarna. Rabarbern är från grannbyn. Hos oss har något djur ätit på bladen, så jag vet tyvärr inte om vi alls får egen rabarber av det som dubbelmorfar planterade förra året. Jag undrar vad det kan vara för djur, som gillar rabarberblad? Kanske jag borde ringa naturväktarna och fråga? Eller fråga elektroniskt. Det är bara det att man måste ju sedan lyssna på programmet också, för att få svar.

Hjääälp! Nu kom min PT!


Inga kommentarer: