lördag, maj 29, 2021

Invalid

Ack ja, jag håller definitivt på att bli gammal. Igår gled ju kameraväskan ur mitt grepp med den påföljd att UV-filtret till kameraobjektivet gick i kras. Och idag när vi sent omsider åkte iväg västerut på jakt efter det där filtret, lyckades jag vrickla till mitt högra knä så att det knappt håller att gå på. Och det gör fruktansvärt ont när jag försöker stöda på det. 

AJ, ropade jag i affären och trodde att jag skulle trilla pladask. Till all tur hade jag tagit en stor och tung kundvagn, som jag kunde hålla mej i. Jag försökte ta mej framåt, för jag hade på riktigt behövt varor därifrån, men det gick bara inte, så jag stod helt stilla och väntade på dubbelmorfar.

Vi fick inget filter och det beror på att dubbelmorfar inte liksom fattar att det idag är lördag och att affärerna då stänger klockan 14, kameraaffärerna alltså, och de tekniska stängde klockan 16. Eftersom han kom hem först klockan 15 och hojtade att nu ska vi iväg, så var ju loppet redan kört.

Kontentan av det hela är att kameran fungerar, tack och lov, men objektivet har inget UV-filter till skydd. Och att jag är invalid eller kanske jag borde säga rörelsehindrad istället.
När vi återvänt hem kom dubbelmorfar på att han borde ha kört mej raka vägen till sjukhusets akutintagning när vi nu ändå var där i stan. Jag morrade bara till svar. Jag är inte säker på att jag vill fastna i deras rullor. Jag vill ju bara att knäet ska fungera. Men kanske jag ändå borde ha åkt in på akuten, för då hade jag kunnat få starka värkmediciner med muskelavslappnande effekt och kanske ett stödförband. Å andra sidan vet jag inte riktigt om det hjälper. Kanske ett grötomslag? Men, det hjälper knappast heller, för det handlar ju om det att jag inte kan gå eller stöda på knäet. Inte att det liksom skulle värka. Förstås kunde ju doktorn kanske ha förklarat åt mej om det är bra att anstränga knäet eller bättre att låta det vila. Hmm...
Jag hoppas på snar bättring och det senast i morgon, för jag har fullt program inkommande vecka.

Nu på kvällen har jag försökt hålla mej lugn och har därför suttit och virkat färdigt det här projektet. Det hämtade ju dubbelmorfar hem i december föra året. Så nu har jag färdigställt det i kväll. Och det känns riktigt bra.

Önskar er alla en riktigt skön söndag.
Vi får hoppas att solen lyser lagom varmt hela dagen och att jag är lite rörligare än nu ikväll.


Inga kommentarer: