onsdag, maj 05, 2021

Sista glaset

Gymnastik och idrott är farligt, visste ni det? Igår lyckades jag försträcka en muskel i övre delen av vänstra armen. Jag skulle bara tänja lite, men det gick ju nu inte så bra, tyvärr. Man ska ju hålla igång, för att musklerna inte ska förtvina, men.. ja, idag känns det liksom inte alls bra och det gjorde det inte igår heller.

Jag har försökt att inte röra så mycket på vänster arm, för att slippa de där ilningarna av smärta, som uppstår vid vissa vridningar. Men det är enklare sagt än gjort. Jag har inte tidigare tänkt på att jag använder den vänstra armen så mycket, som jag gör.


Dubbelmorfar stirrar misstänksamt på mej, då jag säger att jag inte kan komma ut på vedbacken med honom. Han tror att jag maskar, alltså att jag hittar på undanflykter för att slippa vedjobbet. Men, så är det inte. Det är mitt gymnastiserande, som har lagt käppar i hjulet för vidare aktiviteter nu just.
Så vad ni än gör, var nu lite försiktiga med gymnastiserandet!

Idag är det onsdag, men det blir ingen frukostbild utan istället en bild på...

... det sista glaset mjöd och en struva, som jag smaskade på här hemma när vi idag hade vårt veckomöte på distans.

Ha nu en riktigt skön onsdagskväll.


Inga kommentarer: