lördag, september 30, 2023

Aloittamisen loppukiri – KyJy2023 – Slutspurt med uppläggningar

Huh huh, ehdin ennen puoliyötä saada kaikki KyJy2023-projektit aloitettu. Tässä ne viimeisimmät mita aloitin eilen ja tänään:

KyJy2023 9, 10, 11
KyJy2023 12
KyJy2023 13, 14
KyJy2023 15
KyJy2023 16
KyJy 17
KyJy2023 18
KyJy2023 19
KyJy2023 20

Puuust, stön, stånk! Jag klarade det, alltså att starta alla 20 KyJy2023-projekt före midnatt. Men nära var det att jag skulle ha gett upp, för den här gången var jag inte alls lika organiserad som i vintras då jag deltog i JyJy2023. Då hade jag ju lagt upp allting i en exceltabell och lade varje projekt i en skild väska. Men eftersom jag aldrig hann få JyJy2023-projekten färdiga i tid, så har jag inte många tomma projektväskor kvar.

Den här gången hade jag inget färdigt vare sig garn eller mönster. En hel del mönstertidningar har jag bläddrat i fram och tillbaka. Då har jag till och med hittat tänkbara modeller, men sen inte genast hittat garnen och då har jag funderat på helt andra projekt istället. Troligtvis hinner jag inte få alla de här sockorna heller färdiga...

Och eftersom det blev lite bråttom igår och idag, så har jag inte stickat en endaste provlapp! 🙈 Få se hur det slutar. Jag litar på att jag känner min stickningshandstil. Jag lever alltså farligt. Men sockorna kan ju alltid skänkas till välgörenhet om passformen saknas. Alternativt får jag göra som prinsen i Askungesagan och åka land och rike runt och prova ut sockorna!

KyJy2023 nr 9, 10 och 11 lade jag upp sent igår kväll, resten har jag startat idag och nu hoppas jag på det bästa!
Och nu, nu har jag använt alla mina strumpstickor nummer 3½, så om jag plötsligt får inspiration blir det nog att lägga den på is. Alternativt sticka färdigt ett sockpar i racerfart.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag var pigg som en lärka redan femtiden i morse!

  • Bisin min har tagit hand om disken!

  • Och han har rensat blåbären, som han plockade igår!

  • Jag hann påbörja alla KyJy2023-projekt före utsatt deadline! Tjohooo!

  • Ska iväg ut på "farligheter" i kväll.
Hoppas att ni får en riktigt fin lördagskväll.

Själv måste jag börja undersöka garderoben och se om jag alls har nånting att sätta på mej inför kvällens festligheter,



Inga kommentarer: