måndag, september 25, 2023

Häftig start

Puuuh, nu är måndagen snart slut. Det har varit en häftig start på veckan. Jag åkte hemifrån halvåtta i morse och var tillbaka vid 19.30-tiden. Att det blev så här lång dag beror på en del tekniska missöden, som gjorde att min kollega var tvungen att börja sitt arbetspass en timme tidigare än planerat och eftersom vi samåkte så...

Bra saker idag:

  • Jag vaknade en hel minut före väckarklockan, som skulle ha ringt 06:07.

  • Fick åka till jobbet tillsammans med kollegan. Skönt.

  • Hann få föreläsningsmaterialet färdig kopierat innan färgtonern tog slut i kopieringsmaskinen.

  • Hade intresserade åhörare på dagens föreläsning.

  • Hann både sticka och lyssna på radio via webben på håltimmarna.

  • Deltagaren som hade beställt tid, kom inte heller idag. Tur att jag hade sockstickningen med.

  • Hann tala med många kolleger både om undervisning och andra saker.

  • Så här fina blommor väntade på köksbordet då jag kom hem.

  • Värmde korvsoppa och åt tillsammans med bisin min. Fick berlinermunk från Corint till efterrätt. Mums! Tack till E, som såg till att jag fick munken.

  • Har i kväll hunnit både lösa korsord och lägga upp för en ny sockstickning!
Önskar er alla en riktigt fin tisdag.

Inga kommentarer: