onsdag, september 06, 2023

I Bystugan

Idag är det sjätte september och det har varit en riktigt fin höstdag. Jag har förstås jobbat hela dagen och nästan hela kvällen. 

Arbetsdagen startade jag i stan i Mi-huset med veckomötet.

Efter det, mitt på dagen, körde jag västerut och hamnade här, i Bystugan. Där är det alltid trevligt. Vi pratade om sommaren, som gått och vad som hänt sen senast. Och så hade vi lite stolgymnastik. 

Tillbaka mot stan, in och handla och vet ni vad? Jo, ingen Allers i tidningshyllan. Snyft, snörvel!
Hem med fullastade matkassar, packa upp datorn, koppla upp till lärarmötet på distans, som slutade klockan 19. Rätt full arbetsdag, eller hur?

Bra saker idag:

  • Hann sticka färdigt en barnsocka under veckomötet.

  • Trevligt att träffa deltagarna igen efter sommarlovet.

  • Det bjöds på riktigt god äppelpaj där i Bystugan.

  • Deltog i mitt sista timlärarmöte! Tjohooo!

  • Stod ut med mötet, tack vare roliga WhatsApp-meddelanden från en mycket uppskattad kollega.

  • Hann sticka sockskaftet på den andra barnsockan nu i kväll.
Hoppas att ni får en fin torsdag och hinner njuta av väder och vind.
 

Inga kommentarer: