onsdag, september 13, 2023

Hitsi

Idag har det regnat mest hela dagen. Men det gör inte så mycket, för jag hann njuta av sol och vackert väder igår. Idag hamnade jag ut på äventyr efter jobbet, som slutade redan mitt på dagen. Och eftersom jag åkte med bisin min, så hamnade jag på ett riktigt äijä-, alltså karlakarlställe. Bisin min körde västerut och vi hamnade i det rojsiga Tattarmossen:

Hitsi, skulle jag bra ha kunnat säga när bisin min parkerade utanför den här affären.

Dit in i svetsaffären traskade bisin min och jag följde snällt efter. Men nej, det fanns inte den slangen som bisin min behöver till Mr J:s svets. Svetsen är liksom för gammal. Tänk att allting nuförtiden är slit och släng. Nå, det finns en chans att delen finns på något annat liknande ställe längs med Ring III, men dit åkte vi inte idag. Nån måtta får det vara på de härb"bisaställena". Jag kan liksom inte följa med till dem alla. Det räcker så bra med att jag satt i bilen utanför ett bilskroteri där i Tattarmossen och väntade, väntade och väntade. Nu har då bisin min reservdelar till Mr J:s gråa Avensis.

Bisin min är ju på inga sätt omöjlig, så han kurvade vänligt via antikaffären i Tattarmossen.
Och där vet ni, där finns allt möjligt mellan himmel och jord. Många vackra spegelskåp, glas, ryor, matsalsmöblemang och lägg märke till den rektangelformade lampan...

... en svart Finel emaljerad kastrull, i rätt bra skick faktiskt.

Den där glasskålen skulle passa för nästan vad som helst. Den bruna ljusstaken är också riktigt fin.

Vintagekläder finns där också, mera av den varan uppe på andra våningen, men dit gick vi inte alls idag.

Ännu ett fint spegelskåp och lite mera gungstolar samt tavlor i parti och minut.

Och så dagens finaste: Marionettdockan Mimmi Pigg! Men 120 € är nog för mycket för min magra plånbok. Så Mimmi fick hänga kvar. Tyvärr så fanns inte den grej vi söker där, så vi lämnade affären utan ett endaste ett köp.

Bra saker idag:
  • Vaknade 20 minuter före väckarklockan. Rätt precis tajmning, eller hur?

  • Hann sticka så här långt på en ny liten banansocka under dagens veckomöte. Nu är alltså KyJy2023 nr 7 påbörjad utan att nummer sex är avslutad!

  • Hittade E på flygfältet. Det är minst sagt rörigt där, men vi klarade det.

  • Jag klarade också av att betala parkeringsavgiften, så bommen kom upp och bisin min kunde köra bort från myrboet. Det är mycket skönare på landet än i storstan.

  • E bjöd på mat på hemvägen. Tack för det.

  • E kom lyckligt fram till sitt hus och kunde pusta ut.

  • Medan jag var på jobbet tog bisin min hand om tvätten. Skönt.

  • Har tagit det lugnt ikväll och faktiskt sett på TV
Nu får disken vänta till i morgon, för det har varit  en lång dag och sängen står i tur.

Önskar er en riktigt fin torsdag.








 

Inga kommentarer: