onsdag, september 27, 2023

En riktigt, riktigt trevlig onsdag

Vet ni, idag har jag haft en riktigt, riktigt trevlig dag, för äntligen, äntligen kunde jag delta i stickcaféet. Så härligt med stickvänner, så tacksam för att ni finns.

Jobbet klarade jag av på förmiddagen och det gick bra på mötet, tack vare min sockstickning förstås! Efter mötet hade jag en kort palaver med rektorn och ja, så gick det som det gick. Jag lovade hjälpa till med ett projekt under vårterminen! Det har jag inte vågat berätta för bisin min ännu, för han håller hela tiden på och tjatar om att jag nog inte kommer att kunna bli pensionär på riktigt. Hmmm, jag jobbar hårt på det, så vänta bara senare i vår...

Bra saker idag:

  • Veckomötet, gick som sagt bra och vi var färdiga i tid.

  • Så jag kunde njuta av en god ugnspotatis med skagenröra  till lunch på Café Butik Kronan i Gallerian. Mums!

  • Och se så flitiga vi är på stickcaféet! Fyra sockstickningar, en jumper med Lovisadroppar och en benvärmstickning! Tack till E för fotot.

  • Och tack till C för den supergoda blåbärsmoussetårtan du bjöd oss på.

  • Och tack till V för stickbilagan från Allers nr 37 2023, ni vet, den där tidningen som jag jagade efter på hela stan. Är det inte det jag alltid har sagt? Stickande människor är vänliga, hjälpsamma och givmilda.

  • – Ska du int ha Allers, frågade äldsta sonen förvånat då vi kurvade via stora varuhuset idag på hemväg från stan. Nå, jo, klart att jag kunde köpa den, men jag hade redan hunnit köpa den här:

  • Novitas Essentials! Den kom ut idag och fanns där i hylllan bredvid garnkorgen med 7-bröder garner till specialpris...

  • ... så förstås kom jag hem med tre nystan. Tänk om jag borde ha tagit fler?
Önskar er en riktigt fin torsdag! Njut av sommarvärmen, så länge den varar

Inga kommentarer: